Här har vi en rå 69a Chevelle som kommer från Hesperia, California. 

Förra ägaren har gjort ett enormt jobb på bilen mekaniskt med syfte att ha en hållbar gatbil som tål att köras med och tål att dra på strippen med

lustgas. Det blev aldrig använt, utan har körde bara på gatan lite något år efter bygget.

Motorn är en 454 med ett Eagle 4.250 stroker kit vilket ger den 496 CUI.

Portade toppar med större ventiler, mycket jobb nerlagt på dem, roller rockers, guideplates o.s.v.

Det är en lång lista (medföljer) med specifikationer och delar från Eagle, Probe Racing, Childs & Albert, Lunati, Comp Cams, Crane, ARP, Moroso o.s.v. Bara förgasaren har kostat 1200 Dollar, en specialbyggd Pro Systems 850. Motorn 15k.

Den är en stabil maskin med 10.6 komp som går på pumpsoppa och ger runt 550 hk.

Lådan är en TH400 byggd av Steve Sharp Transmissions, den har JW bellhousing, TCI 2800 stal converter, 1350 heavy duty yokes, och aluminium driveshaft. Ska tåla 1000 hk.

Bakaxeln är en 12 bult diff med 4.10 och Moser axlar.

Flowmaster rostfria 2 tums headers med Flowmaster 3 tums dämpare. Det finns ingen stereo i bilen, men musiken är det inget fel på…

Behöver jag säga att den låter gött och går som fan?

Bilen har en bra California kaross med en lack från 80 talet utan spackel. Nu behövs ju en ny lack om man vill ha riktig puts på bilen men man skulle lätt klara sig med att lägga huven mattsvart och låta resten vara.

Inredningen är bra, en del nytt och det följer med klädsel till stolarna fram i original stil så som det är bak. Han har inte monterat den för att det är ju inget fel på den klädseln som sitter på. 

Hjulen är Mickey Thomson 29 12.50-15 däck på Prostar fälgar med skinnies fram.

Bromsarna är Wilwood, skivor fram, allt är bytt i framvagnen och alla bussningar bak är bytta.

En mycket stark och snabb Chevelle för dig som gillar att gasa med rejäla bitar som håller.

Priset gäller hemma med alla avgifter betalda på svenska skyltar. Boka den med 10% hp, avbetalning ordnas.