Här har vi en riktigt rolig bil att erbjuda dig som gillar hög puls!

Det är en äkta Malibu SS som från början hade sexa men nu är reggad T31 utbytt motor. Bilen har varit ramlyft och fullständigt genomgången och uppgraderad i chassi och drivlina. Det sitter tubular A- arms fram med feta bromsar, förstärkt bakvagn mm.

Bilen går nåt så förbannat bra, skrämmande snabb och ligger som en gokart på vägen! Bakhjulen går loss i nästan vilken hastighet som helst, vägarna häromkring räcker inte till för att hålla pedalen nere särskilt länge…

Här är lite info från förra ägaren som byggt nuvarande motorn:

Motor:

05a 5,3, orginalgrenrör som är vända framåt svetsade med V bandsklämmor.

Fitech 70004 injection 750hk med 3 bar mapsensor.

Alla givare på motorn är GM original

Precision Wastegate som dumpar ut i avgassytemet.

Alu intercooler med tryckrör i aluminium.

BTR Brian Tooley Racing stage 3 kamaxel,lyftare,

Ny kamkedja av okänt märke men den såg seriös ut.

Anab tändspolar

Stålstakar med orginal vev och kolvar ,nya kolvringar filade för övertryck.

706 Toppar med BTR ventilfjädrar dom är inte portade.

Garrett GT42 Turbo.

Holley oljetråg med skalpplåt.

Orginaltank med Holley armatur.

Alu kylare med 2 fläktar som är termostatstyrda via Insprutningen

5-30w Helsyntet olja går idag på OKQ8 Formula Prestige ,ingen raggarolja 🙂 Ska den köras hårt och länge kan man gå upp till en 40 olja.

Laddtryck ca 0.6-0.8 bar ska man ladda mer bör man köra den på rullar!

Laddtrycksstyrningen sitter med gul slang vid turbon, ska man ladda mer bör man bygga om det med magnetventil för att ha bättre kontroll.

Nya packningar i hela motorn.

ARP bult 

NGK BCPR7ES tändstift köps billigast på Mr Tuning.

Växellådan:

4L60E,3000stall turbin ,lådan är byggd av Stig Åhlgren, tror han kör dragracing med en Corvette C5. 

Kardanring

Chassi: Ramlyft 2015-16? boxad samt breddade hjulhus 1″ innåt,QA1 justerbara coilovers fram och rörbärarmar,diffad bakaxel som är förstärkt med 3.73 eller 3.53, gasdämpare bak.

Aero 15″ Nascar fälgar bak ,16″ BMW fram, Wilwood bromscylinder, BAER bromsok fram samt skivor. Original bak.

Inredning: sydd 2016 av John Doe Customs i Karlstad, Dakota Digital instrument, B&M Pro bandit shifter.

Här är länkar från byggherrens post i LS Swap Sweden:

https://www.facebook.com/100013304263893/videos/407629839690488/?idorvanity=299890953746284&vh=e&extid=MSG-UNK-UNK-UNK-AN_GK0T-GK1C

https://www.facebook.com/100013304263893/videos/536476610139143/?idorvanity=299890953746284&vh=e&extid=MSG-UNK-UNK-UNK-AN_GK0T-GK1C

I priset på denna best har jag lämnat utrymme för att det finns lite pill, vid seriöst intresse ring så diskuterar vi detaljerna vidare.

Passa på att skaffa en djävulskt rolig bil för mindre pengar än du kan bygga en sån för!